Hissen AB och YouCall – En framgångssaga i samarbete

På natursköna Lilla Essingen, med en vacker promenadslinga precis utanför dörren, finner vi hisserviceföretaget Hissen AB. Företaget har en lång och stolt historia som sträcker sig tillbaka till 1930-talet, då det startade som ett familjeföretag med kunden i fokus. Hissen AB har under åren utvecklats till ett välrenommerat företag i hissbranschen.

Nathalie Stålknapp, Hissen AB och Mona Engström, YouCall Nathalie Stålknapp, Hissen AB och Mona Engström, YouCall.
Foto: Victoria Sandström

Utmaningen
Trots sitt goda rykte stod Hissen AB inför en del utmaningar. Kritik från kunder angående bristande återkoppling och hantering av felanmälningar hos dåvarande samarbetspartner började påverka kundnöjdheten negativt. Företaget insåg att det behövde en pålitlig partner som kunde hjälpa dem att förbättra sin kommunikation och effektivisera hanteringen av hisslarm och felanmälningar. Därför valde de att inleda ett samarbete med YouCall.

Lösningen
YouCall, som har sin expertis inom kundkommunikation och ärendehantering, blev den perfekta partnern för Hissen AB. Som dotterbolag till SOS Alarm har YouCall en stabil grund baserad på trygghet, kvalitet och en förståelse för värdet av snabb och korrekt information. Genom att erbjuda dedikerade kontaktpersoner och superusers, säkerställde YouCall att Hissen AB alltid fick snabb och korrekt återkoppling. Detta nya arbetssätt bidrog till att skapa en tydligare och mer strukturerad process för hanteringen av hisslarm och felanmälningar. Något som framförallt gynnade Hissen AB:s kunder.

Marcus Granath och Nathalie Stålknapp, Hissen ABMarcus Granath och Nathalie Stålknapp, Hissen AB.
Foto: Mona Engström

Implementation och resultat
Nathalie Stålknapp, som tidigare arbetat som hisstekniker på Hissen AB men nu ansvarar för företagets kundtjänst berättar att övergången till YouCall var smidig och välorganiserad.

-När dagen för bytet kom var vi väldigt nervösa, men allt gick otroligt smidigt och vi kände snabbt att vi hade kontroll över situationen. Förarbetet som YouCall hade genomfört gjorde att processen kändes trygg hela vägen, säger Nathalie.

Den nya strukturen och de tydliga rutinerna som etablerades tillsammans med YouCall har gjort en enorm skillnad för kvaliteten och kundnöjdheten. Nathalie uppskattar YouCalls superusers som alltid är tillgängliga för att hjälpa till och upprätthåller kvaliteten i uppdraget.

– Det är en enorm fördel att ha superusers. De är snabba på att återkoppla och har en förståelse för kundernas behov eftersom de själva också hanterar samtalen, berättar Nathalie.

Att YouCall initialt utsåg kontaktpersoner som ansvarade för samarbetet, har varit en stor fördel för Hissen AB i samarbetet med en extern leverantör. Nathalie förklarar att det ger en extra trygghet att alltid ha någon som kan svara på frågor eller veta vem som har svaret. 

Framtida Utmaningar
Trots framgångarna med YouCall finns det fortfarande utmaningar för både Hissen och i branschen generellt. En av de största är att hitta kvalificerad personal, särskilt tekniker med rätt kompetens. Dessutom är prispressen på marknaden hård, vilket ställer höga krav på effektivitet och kvalitet i utförandet för att behålla kunderna. Här spelar samarbetet med YouCall en viktig del.

Samarbetet mellan Hissen AB och YouCall har varit en framgångssaga. Genom att förbättra kommunikationen och hanteringen av hisslarm och felanmälningar har Hissen AB kunnat öka kundnöjdheten och effektivisera sina processer. Nathalie och resten av teamet på Hissen AB ser positivt på framtiden och de möjligheter som samarbetet med YouCall medför.
 
Vill du veta mer om hur YouCall kan hjälpa ditt företag att förbättra kundkommunikationen och hanteringen av ärenden? Kontakta oss idag!